Ralf Hjorth

Toimitusjohtaja

Minulla on laaja ja syvällinen kokemus terveydenhuoltoalan yritystoiminnasta Suomessa. Olen perustanut ja kasvattanut useita menestyneitä yrityksiä terveys- ja sosiaalipalveluiden alalla, tuoden innovatiivisia ratkaisuja ja asiantuntemusta sektorille. Olen osoittanut vahvaa liiketoimintaosaamista ja näkemyksellisyyttä, joka on vienyt eteenpäin sekä yrityksiä että koko terveys- ja sosiaalialaa Suomessa.

Tiina Grönvall

Operatiivinen johtaja

Minulla on yli 13 vuoden monipuolinen kokemus terveydenhuoltoalalta yksityisellä sektorilla. Olen vastannut eri liiketoimintojen kehittämisestä ja operatiivisesta johtamisesta. Erityisosaamistani ovat kokonaisuuksien hallinta, organisointi ja henkilöstöjohtaminen, ja tuon mukanani strategisen näkemyksen, joka tukee yrityksen kasvua ja menestystä.

Petteri Joelsson

Oikeuspsykiatrian erikoislääkäri, lääketieteellinen johtaja

Työskentelen Clinin lääketieteellisenä johtaja. Olen koulutukseltani oikeuspsykiatrian erikoislääkäri ja lääketieteen tohtori. Minulla on laaja kokemus psykiatrisesta työstä, erityisesti masennuksen hoidosta. Flow-hoidossakin sovellettavan tasavirtastimulaation ja muiden  neuromodulaatiohoitojen käytöstä minulla on useiden vuosien kokemus. Vastaan Clinillä hoitomuotojen turvallisesta käytöstä ja osallistun yksilöllisten hoito-ohjelmien suunnitteluun.

Juha-Matti Pajula

Psykoterapeutti

Minulla on vuosien kokemus terapeuttisesta työstä, ja olen erikoistunut erityisesti masennuksen hoitoon sekä kriisi- ja traumapsykoterapiaan. Olen työskennellyt monenlaisten asiakkaiden kanssa, ja kokemukseni kattaa niin yksilö- kuin parisuhdetyöskentelynkin. Laaja taustani antaa valmiudet
kohdata erilaisia elämäntilanteita ja auttaa asiakkaita löytämään uusia näkökulmia ja ratkaisuja.

Tavoitteeni on luoda avoin ja luottamuksellinen ilmapiiri, jossa asiakkaan on turvallista käsitellä omaa tilannettaan. Kuuntelen tarkasti ja tuen asiakasta hänen omassa prosessissaan, mutta tuon
tarvittaessa myös uusia näkemyksiä ja lähestymistapoja. Työskentelytapani on rauhallinen, ymmärtävä ja joustava, ja minulle on tärkeää kohdata jokainen asiakas yksilöllisesti ja hänen tarpeitaan kunnioittaen.

Toimin lisäksi Clinillä psykoterapian yhteyshenkilönä. Jos tarvitset lisätietoa tai ohjausta, olet tervetullut ottamaan minuun yhteyttä.

Petri Heiskanen

Erityisasiantuntija, sairaanhoitaja

Toimin asiantuntijahoitajana potilastyössä Clin Oy:ssa. Olen toiminut sairaanhoitajana 13 vuotta, tarjoten säännöllisesti hoitoa masentuneille ja ahdistuneille potilaille. Neuromodulaatiohoidon ohjaaminen ja vaikuttavuuden arviointi masennuksen hoidossa on kuulunut erityisosaamiseeni vuodesta 2022 alkaen.

Saija Laakso

Erityisasiantuntija, sairaanhoitaja

Toimin asiantuntijahoitajana potilastyössä Clin Oy:ssa. Minulla on yli 20 vuoden kokemus hoitoalalla toimimisesta. Olen toiminut niin sairaanhoitajana, hoitotyön kouluttajana kuin esihenkilönä hoitoalalla. Työssäni olen tarjonnut säännöllisesti tukea ja hoitoa ahdistuneille sekä masennusta sairastaville potilaille. Minulla on kokemusta neuromodulaatiohoidon ohjaamisesta ja hoidon vaikuttavuuden seurannasta vuodesta 2022 lähtien.

Clin Oy:n omavalvonta­suunnitelma

Palvelujen tuottajan nimi: Clin Oy
Y-tunnus: 0648767–3
Toimipaikat: Puistokadun yksikkö, Puistokatu 15 b A 9, 20100 Turku
Lääketieteellinen johtaja: Petteri Joelsson, petteri.joelsson@clin.fi

Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet

Clin oy tarjoaa psykiatrisen erikoissairaanhoidon palveluita koko Suomen alueella. Toimintamme
lähtökohtia ovat:
1. Ihmislähtöisyys
2. Tieteellinen näyttö
3. Helppo saavutettavuus

Laatuvaatimukset

Palveluyksikön asettamat laatuvaatimukset perustuvat kansallisiin ja kansainvälisiin standardeihin sekä lainsäädäntöön.

Palveluiden laatu varmistetaan jatkuvalla seurannalla ja kehittämisellä, johon osallistuu koko henkilöstö. Lääketieteellinen johtaja vastaa siitä, että terveydenhuollon palveluja annettaessa:

  • toiminta täyttää sille lainsäädännössä ja sen nojalla annetuissa säännöksissä ja määräyksissä
  • asetetut vaatimukset
  • henkilökunnan määrä, koulutus, ammattitaito ja perehdytys ovat riittävät sekä tilat ja laitteet ovat
  • asianmukaiset
  • toiminta on lääketieteellisesti perusteltua, laadukasta ja turvallista
  • potilasasiakirjat laaditaan ja säilytetään asianmukaisesti
  • muistutukset käsitellään asianmukaisesti

Ajanvarausjärjestelmä: Käytössä on helppokäyttöinen verkkoajanvarausjärjestelmä, joka mahdollistaa asiakkaiden ja potilaiden nopean pääsyn palveluihin.

Tiedonsaantioikeus: Kaikki potilaat saavat ymmärrettävää tietoa tarjolla olevista hoitovaihtoehdoista, hoidon etenemisestä ja riskeistä. Tämä varmistetaan suullisilla selostuksilla vastaanottokäyntien yhteydessä ja verkkosivuillamme vapaasti saavutettavissa olevalla informaatiolla.

Osallisuus: Potilaat osallistuvat aktiivisesti hoitosuunnitelmiensa laadintaan. Potilaan mielipiteet ja toiveet otetaan huomioon suunnittelussa ja päätöksenteossa. Heitä kannustetaan esittämään
kysymyksiä ja antamaan palautetta.

Asiallinen kohtelu: Kaikille asiakkaille ja potilaille taataan asiallinen, kunnioittava ja oikeudenmukainen kohtelu.

Menettelytavat epäasiallisessa kohtelussa: Epäasiallisen kohtelun tapauksessa potilas voi tehdä kirjallisen tai suullisen valituksen. Kaikki valitukset käsitellään viipymättä, ja tarvittaessa ryhdytään
korjaaviin toimenpiteisiin. Valitusten käsittelystä informoidaan potilasta.

Itsemääräämisoikeus: Potilaan itsemääräämisoikeutta kunnioitetaan kaikissa tilanteissa. Potilasta kuullaan ja hänen mielipiteensä otetaan huomioon hoitopäätöksiä tehtäessä.

Omavalvonnan organisointi

Clinin johto tarkastaa vuosittain omavalvontasuunnitelman päivitystarpeet. Omavalvonnan toteuttamista sekä vuosittaista päivittämistä valvoo lääketieteellinen johtaja.

Henkilöstö

Clin oy:ssä työskentelee yksi erikoislääkäri ja kaksi sairaanhoitajaa.

Tilat ja laitteisto

Clin tarjoaa potilaidensa käyttöön kotikäyttöisiä tasavirtastimulaatiolaitteita. Laitteet toimittaa Flow Neurosciences Ab ja Clin toimii niiden jakelijana Suomessa. Laitteet toimitetaan potilaille huollettuina tai uusina. Palvelut tuotetaan etänä.

Potilasvastaava

Potilasvastaavapalveluista vastaa Varsinais-Suomen hyvinvointialue, potilasvastaava@varha.fi

Lääkehoito

Clin oy ei toteuta lääkehoitoa missään toimipisteessään.

Potilasasiakirjat ja henkilötietojen käsittely

Clin oy:n käytössä on Diarium-potilastietojärjestelmä. Potilastietojen kirjaamista, käsittelyä ja salassapitosäädösten noudattamista valvoo lääketieteellinen johtaja. Lokitiedostoja seurataan, jos
esille nousee epäilyjä epäkohdista. Ulkopuolisille tahoille ja potilaille itselleen tietoja luovuttaa pääsääntöisesti lääketieteellinen johtaja. Hän on henkilökunnan tavoitettavissa tietosuojaan liittyvissä asioissa. Koko henkilökunta on perehdytetty salassapitosäädöksiin.

Henkilötietolain (523/1999) mukainen rekisteriseloste on saatavilla yrityksen verkkosivuilta.

Henkilöstö on perehdytetty tietosuojaan ja potilasasiakirjahallintoon.

Tietosuojavastaava: Petteri Joelsson petteri.joelsson@clin.fi

Potilaan osallistumisen vahvistaminen ja muistutusten käsittely

Koko henkilökunta on tietosuojakoulutuksessa perehdytetty muun muassa muistutusten vastaanottamiseen sekä potilaiden tiedonsaantioikeuksiin ja menettelytapoihin näissä tilanteissa.
Asiasta tiedustelevat potilaat ohjataan potilasasiavastaavalle ja muistutukset toimitetaan lääketieteelliselle johtajalle, joka käsittelee muistutukset ja antaa tietoja potilaalle häntä mahdollisesti kohdanneen haittatapahtuman jälkeen. Potilas informoidaan aina hänen
mahdollisuudestaan saattaa muistutusasia halutessaan Aluehallintoviraston tai Potilasvakuutuskeskuksen käsiteltäväksi. Tietojen luovuttamisesta muun muassa Potilasvakuutuskeskukselle vastaa lääketieteellinen johtaja.

Palautteet toimitetaan ainoastaan lääketieteelliselle johtajalle ensivaiheessa ja vasta hän ottaa yhteyttä asianosaisiin niihin tutustuttuaan. Kaikki muistutukset käsitellään kaikkien
tapahtumaketjuun osallistuneiden kanssa henkilökohtaisesti ja jokaisesta pyydetään kirjallinen vastine asiaan ennen kuin lääketieteellinen johtaja käsittelee muistutuksen ja vastaa siihen.
Vastine saatetaan kaikille asianosaisille tiedoksi.

Muistutukseen liittyvät asiakirjat arkistoidaan. Muistutuksia on esimerkinomaisesti käyty läpi anonyymeinä henkilökunnan yhteisissä tilaisuuksissa muun asiaan liittyvän koulutuksen lisäksi
ongelmatilanteiden ehkäisemiseksi.